10 Νοεμβρίου 2010

ΟΙ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ- ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Η ακτογραμμή της χώρας μας παρουσιάζει μια μεγάλη εναλλαγή απόκρημνων ακτών, αμμουδερών παραλιών, μικρών και μεγάλων χερσονήσων, μαγευτικών όρμων, κόλπων, καθώς και μικρών και μεγάλων νησιών. Άλλωστε ολόκληρη η Ελλάδα είναι ένα ακτογραφικό στοιχείο, είναι το «ακρωτήριο» της Βαλκανικής χερσονήσου (της χερσονήσου του Αίμου).
Το σύνολο των ακτογραφικών στοιχείων της χώρας μας αποτελεί τον οριζόντιο διαμελισμό της και επειδή παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία μορφών, η χώρα μας έχει πολύ μεγάλο μήκος ακτών.
Οι μεγαλύτερες χερσόνησοι της Ελλάδας είναι οι εξής:
Αγίου Όρους ή Άθω, Σιθωνίας, Κασσάνδρας, Μαγνησίας, Αττικής, Αργολίδας, Λακωνική, Ταϋγέτου και Πυλίας. 
(Εντόπισέ τες στο χάρτη) 
Οι μεγαλύτερες χερσόνησοι
 Οι μεγαλύτεροι κόλποι της Ελλάδας είναι οι εξής:
Καβάλας, Στρυμονικός, Σιγγιτικός, Κασσάνδρας, Θερμαϊκός, Παγασητικός, Μαλιακός, Καλλονής, Β. Ευβοϊκός, Ν. Ευβοϊκός, Σαρωνικός, Κορινθιακός, Αργολικός, Λακωνικός, Μεσσηνιακός, Κυπαρισσιακός, Πατραϊκός, Αμβρακικός, Κισσάμου, Χανίων, Μιραμπέλου.  
(Εντόπισέ τους στο χάρτη)
Οι μεγαλύτεροι κόλποι



ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ








Τα μεγαλύτερα ακρωτήρια της Ελλάδας είναι τα εξής:
Νυμφαίο, Δρέπανο, Παλιούρι, Αρτεμίσιο, Κύμης, Καφηρέας (Κάβο Ντόρο), Σούνιο, Σκύλαιο, Μαλέας, Ταίναρο, Ακρίτας, Κυλλήνης, Άραξος, Άκτιο, Σίδερος. 
     (Εντόπισέ τα στο χάρτη)
Τα μεγαλύτερα ακρωτήρια

 ΚΑΝΤΕ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΑ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ








Οι μεγαλύτεροι πορθμοί είναι του Ευρίπου, της Πρέβεζας και του Ρίου ενώ ο μεγαλύτερος ισθμός είναι αυτός της Κορίνθου. 
(Εντοπίστε και αυτούς στο χάρτη)
Οι μεγαλύτεροι πορθμοί και ο ισθμός της Κορίνθου
Η ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Η διώρυγα της Κορίνθου
Από την αρχαιότητα ο τύραννος της Κορίνθου Περίανδρος είχε σκεφτεί να «κόψει» το κομμάτι γης (τον ισθμό) που εμπόδιζε την πλεύση των πλοίων από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό Κόλπο. Στους νεώτερους χρόνους ο Ιωάννης Καποδίστριας σκέφτηκε να πραγματοποιήσει τη διόρυξη (να κατασκευάσει διώρυγα), αλλά το οικονομικό κόστος ήταν απαγορευτικό για ένα τέτοιο εγχείρημα. 
Πολύ αργότερα, η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε στην υλοποίηση του έργου, το οποίο ξεκίνησε το Μάρτιο του 1882. Το έργο ανέλαβε ο Ούγγρος στρατηγός Τυρ. Τα εγκαίνια της Διώρυγας της Κορίνθου έγιναν στις 25 Ιουλίου 1893.

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα 

 

 

 

και παρακολουθήστε μια ταινία 22 λεπτών, δημιουργημένη με το σύστημα του animation (εικονοκινητική τεχνική) η οποία αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, τον Δίολκο: μια οδό από ξηράς για την μεταφορά πλοίων ανάμεσα στον Σαρωνικό και τον Κορινθιακό κόλπο κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου, τότε που δεν υπήρχε ο πορθμός. Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της μακρινής εποχής.